Een nieuw berichtje na een lange tijd!=)HIGHSEASON - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Crissy Huberts - WaarBenJij.nu Een nieuw berichtje na een lange tijd!=)HIGHSEASON - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Crissy Huberts - WaarBenJij.nu

Een nieuw berichtje na een lange tijd!=)HIGHSEASON

Door: Crissy!

Blijf op de hoogte en volg Crissy

16 Juli 2009 | Spanje, Madrid

Een nieuw berichtje na een lange tijd!=)
Beginning Highseason!

Kakkerlakkenkrot ala Debbie en Marjolein, Val Paraiso numero 6 14/07/09
Hola Chicos y chicas!

Como estas? Hoe gaat het daar in Nederland? Is het daar nu mooi weer of is het alweer minder? Volgens mij is het op het moment weer wat minder..tenminste dat hoorde ik van een paar Nederlandse gasten..maar hoorde ook dat het weer beter zou worden!! Nou goed nieuws dus he!..vind het ook gewoon een raar idee dat het in Nederland ook gewoon ‘’zomer’’ is..omdat ik in mei weg ben gegaan en toen was het nog niet zomer..en hier is het wel de hele tijd bijna mooi weer..(ja af en toe bewolking)..dr is hier trouwens vorige week of iets langer terug al een soort storm geweest. Maar dat is hier schijnbaar 1 of 2x per jaar. Dan waait het echt super hard! Dan is het wel mooi weer met zon en alles..maar dan waait het echt heel hard..heel irritant als je bijvoorbeeld naar het strand wilt..dan waait al dat zand de hele tijd op =S..maja dat is niet het ergste natuurlijk=p..hahah..
Maar jullie zullen wel denken..zo laat zij ook weer us wat van zich horen!..Nou dat is niet voor niks..want het is gewoon zo druk hier de laatste tijd..vooral omdat het hoogseizoen nu begonnen is he!..en omdat je zoveel andere dingen aan je hoofd hebt..dat je amper tijd/zin hebt om een hele morgen of middag een verhaal voor je site te typen. Dat klinkt misschien heel stom..maar dat begrijp je pas als je in mijn situatie zit..je bent blij als je nu eens even vrij bent en iets leuks kunt gaan doen..en om dan elk moment als je vrij bent iets te gaan typen..ja dat laat je dan ook sneller..terwijl ik wel SUPER graag wil natuurlijk!!=) wil jullie zoiezo zo veel mogelijk op de hoogte houden..maar het is ook zo moeilijk om dat te combineren..het leven hier en dan ook nog goed contact houden met Nederland..is beetje onmogelijk..want je wilt hier gewoon eerst alles op een rijtje hebben..ik had dat niet gedacht..dat ik dr soms zo’n moeite mee had..om dat te combineren..dacht dat doe ik wel even..maar dat valt me toch vies tegen..want je zit hier nu zo in..in dit leven..van de ene kant ook maar goed..want als ik niet zou wennen hier zou ook niet goed zijn geweest..maar daarom dus dat ik nu pas weer iets van me laat horen..zal daarom ook wel weer een wat langer verhaal zijn..maar dan hoop ik jullie daar weer een beetje van op de hoogte zijn geweest!
Moet even kijken wat ik ook alweer in mn vorige bericht heb verteld..zodat ik weer verder kan gaan waar ik gebleven was..ondertussen zijn dr al heel wat mensen op bezoek geweest voor andere mensen hier..bijvoorbeeld de ouders van Sabine en de moeder van Jennifer..(onze buurvrouwen) ook is nu de zus van Sabine weer hier..en de vriendin van jennifer en de ouders van Debbie waren ook al in Juni langs geweest,dus ook al best snel! Dus ze is de week dat ze hier waren bijna alleen maar bij dr ouders in hotel geweest dus waren Marjolein en ik alleen..dus ik heb nu ook wel zoiets van..nu mag mijn bezoek ook wel komen!!=) mama en Jelle..ja precies over 1week zijn ze hier! Zo zeg..kan het nog amper geloven..dat ze gewoon dalijk hier op het eiland zijn! Zon daar idee..maar zon fijn idee ook!!..ben echt benieuwd wat we gaan doen en hoe ze gaan reageren..want ja ze zien wel mijn huisje enz en mijn werk..maar wat ik daar precies meemaak zullen ze nooit weten of echt begrijpen..maarja=) komt goed!
We hebben nu dus ook 1x hier gebbq..met de receptie kant..want animatie moet altijd werken savonds..dus dat is wel kut..maar het was ook toevallig dat we van receptie allemaal tegelijk vrij waren, want dat komt ook niet vaak voor!..was echt super gezellig..die ouders van Sabine hebben ook mee gebbq=)..ook zijn we alweer vaker weeste uiteten met een paar die dan vrij waren..=) echt leuk!..gezellig..want als je dat niet doet,..geen leuke dingen doet..dan word je echt gek..als je alleen maar werkt en dan bij je bungalow hangt..dus op zn tijd uitgaan en uiteten en winkelen enz hoort dr bij en dat doet Crissy dan ook regelmatig!!=) wij zijn al vaker naar Marina Rubicon geweest..daar is elke woensdag en zaterdag ook een marktje maar daar heb je ook vele restaurantjes enz..is in zon haven…maar het is dr lang niet meer zo druk als paar jaar geleden ivm met crisis..maar evengoed heel mooi daar en gezellig!..zijn daar pas ook weeste bowlen met een paar..dus dat heb ik ook al gedaan..=) was echt leuk..
Maar op het werk is het nu dus ook heel druk want het hoogseizoen is begonnen en dat merkte ik meteen in het begin van juli al! Meteen stond de hele computer vol met checkins. Elke dag!..het is ook echt hard werken nu..komen nu elke week ook vaste touroperators aan zoals: Alpitour(Italiaans) en Itaka(Pools).dus dan staat de hele receptie vol met mensen..en dr is zoiezo geen airco achter de receptie,dus je gaat echt kapot nu..zo benauwd..en natuurlijk heeft de directeur wel airco..maja..het is soms ook zo moeilijk om je dan te concentreren..omdat het zo benauwd is..(lijkt net of je dan niet zo goed kunt nadenken, zo frustrerend) maar wat ik al vertelde dr zijn zoveel verschillende nationaliteiten in ons hotel..zijn nu ook veel belgen en Nederlanders=) opzich leuk! Kun je tenminste in je eigen taal praten..ook wel relaxed..want achter de receptie praat je ook alleen maar Engels en een beetje spaans..(als dr tussendoor even niks te doen is op het werk dan ga ik ook wel us woorden in het spaans opzoeken, puur voor mezelf) dr is nu ook een Belgische miniclub(seizoenswerk door 2vlaamse meiden, blijven hier maar 2maanden ofzo) bij ons gekomen(van de touroperator Thomas Cook=p) ahhaha..die zitten nu in ons ‘’massage’’ huisje..dus als mensen komen voor de massage..dan weet ik niet wat ik moet zeggen..want niemand heeft mij verteld of dr nu dan nog wel massage ergens anders is ofzo..of dat het niet meer is..ook zo vaag..daar moet je ook maar weer zelf achter komen..=p maar dat weten Jullie onderhand wel he..dat de cultuur en mentaliteit en manier van werken en begeleiden van stagiaires hier zoveel anders is..je moet er maar zelf achter komen..zo vaak dat ik voor blok sta omdat ik dingen niet weet..dan moet ik dat weer vragen..maya..ik moet nu ook veel werken met christian, een duitster die eigenlijk officieel in Club werkt.(waar sabine en marjolein werken)en ook met Manuel die is net weer begonne hier..die was een tijdje met zn gezin naar Cuba geweest..en is nu weer terug..die werkt officieel ook in Club. Heel aardige man, die je heel goed wilt helpen enz. heb vorige week bijvoorbeeld ook echt de hele week vroege diensten gehad(van 8-4)..dat brak op een gegeven moment wel echt op..zo vroeg..vooral als je savonds nog vanalles gaat doen na het werk..want ja dat doe je hier toch ook veel sneller, nog iets leuks doen na het werk om 4uur..dan ga je niet net als in Nederland op de bank hangen..en je wilt ook gewoon lekker uitgaan enz..want elke woensdag hebben we een soort van thema-avond hier..dat is dan in de bar: Atlantis..daar wil je dan ook graag bij zijn..want ja iedereen gaat daar naar toe..en nu zijn dr dan ook wat Nederlandse gasten al geweest..en daar wil je dan ook graag mee uitgaan.en als je dan om 4uur snachts eindelijk is in je bed ligt en om 8uur weer moet beginnen..dan breekt dat je op ja..
Ben nu ook bij de papagayo stranden geweest(een van de mooiste stranden van lanzarote en die liggen in playa blanca!) echt super mooi..zijn iets van 4stranden(kwamen wij achteraf ook achter) want wij waren alleen op de eerste geweest, wisten niet dat dr meer waren=p haha. En natuurlijk heb k hier ook mn 20ste VERJAARDAG gevierd!! Woehoeeeee!=) ben gewoon 20jaar in lanzarote geworden..in de nacht van 17 op 18 juni kwamen die mensen die thuis waren mij al helemaal feliciteren en hebben gezongen voor mij=p lekkere rode fles wijn gekregen en ballonnen gekregen=) echt lief!..van Marjolein krijgen debbie en ik nog steeds een cocktail(debbie was toevallig de 19de jarig) toen heb ik ook de enveloppe van Marguerite open gemaakt..want zoals de meeste weten mag ik elke week een enveloppe open maken van marguerite..die heeft ze mij meegegeven, voor elke week een nieuwe. Maar ze had dus ook een enveloppe voor 18juni=)! En daar zat dus een dvd in!!=O=)!! Dat was dus een filmpje van ongeveer 13 minuten gemaakt door mijn super lieve vriendengroep!!! ECHT NOG US SUPER BEDANKT HE!!..daar wensten ze me proficiat op enz enz..=) echt zo ontzettend lief van Marguerite he!! Super lieverd ben jij!!! Echt waar=) maar dat weet ze heeeeel goed dat ik zo denk en dat ik heel blij met dr ben en met iedereen!! Zoiezo nog een keer heel erg bedankt voor alle lieve kaarten die ik krijg=) doet me zo goed..elke die ik weer krijg…hang ze allemaal boven mn bed! En ook de kaartjes van jou mar..die in de enveloppe zitten=) hangen allemaal boven mn bed!!..en ook dat lieve fotolijstje met die lieve fotos van jou sha en mij!(L) zo lief!!super super super!! En de dropjes enz..! oh echt zo lief..ben zo blij mee! Toen zijn we die avond uitgeweest..dr was tropical party die avond..(was woensdagavond) eigenlijk wilde caroliene nog een doek voor me ophangen in de sportsbar(daar werkt zij ook) maar dat mocht niet ivm met brandveiligheid. Wel super lief! Op mn eigen verjaardag heb ik nog keer de dvd gekeken, zijn we weeste lunchen met een paar..(hoefde niks te betalen=p) en heb ik nog even geskyped met mijn lieve familie! Hadden ze lief voor mij gezongen en leuke feesthoedjes op! En een grote kaart voor mij gemaakt! Zooo leuk vond ik dat he=O)! nog bedankt!!=) daarna ben ik nog met davide erika en alberto naar een italiaanse ijsbar geweest..heb ik daar nog een ijscoupe gekregen en nog een cadeautje van hun! Van davide parfum en van erika oorbellen..super l ief! Daarna nog keer weeste uiteten savonds! Dat was me dus mn dagje wel! Heb een leuke verjaardag gehad=p!..toen savonds nog even uitgeweest..lomdat een andere jongen die we hier hebben leren kennen(martijn, ook een NL-ander) ook jarig was..op mijn verjaardag..
Ben ook een keer met Caroliene naar Chino Latino geweest in hotel Princess Yaiza(duurtse hotel van lanzarote) en chino latino was die band wat ik vertelde..was super mooi daarbinne! Maar zo loungeachtig..en ze behandelde je daar als een koningin..haha zelfs mn tasje mocht op een stoeltje=p hebben we daar ieder 2 cocktails gehad, waren we per persoon 17,50 kwijt haha! Maarwas wel een top avond! Ben trouwens nog een keer weeste uiteten voor mn verjaardag..(Christian marjolein xsander en ik) jongens hadden betaald en ik mocht uitzoeken waar omdat ik jarig was geweest! Bij zon grill restaurant gegeten, echt super=) daarna zijn we met de hele receptie kant naar el Mirador geweest..omdat dat nog voor debbies en mijn verjaardag was=) daar lekker cocktails gedronken en hebben debbie en ik nog ieder een tegoed bon gekregen van hun van Bjou Brigitte=)sierradenwinkel. Echt lief! Had ook nog een mooie tekening gekregen van Erika voor myn verjaardag haha.
Net na mijn verjaardag is dr ook iets niet zo leuks gebeurt in Rio..dr was een Italiaans kindje niet zo goed geworden (soort van epeleptische aanval) dus toen moesten Christian en ik hals over kop een ambulance bellen enz..was echt paniek toen!! En het was niet ook nog een super drukke aankomst dag die dag..was echt ff schrikken! Die mensen zijn toen ook 2dagen later ofzo naar huis gegaan..toen is dr op diezelfde avond ook nog ingebroken in 1 van de bungalows van Rio..zodat was me mn avondje wel..je maakt echt vanalles mee! Wil het liefste alles typen..maar dat is onmogelijk.=p
Gelukkig heb ik ook al wat positieve reacties van gasten gehad..dat ik heel hulpzaam en beleefd ben en goed mn best doe enz..haha..dat doet je stiekem toch wel goed!!..zet je weer aan om door te gaan.er zijn nu ook heel veel overboekingen geweest van Club playa blanca naar ons..omdat dat hotel helemaal vol zit..dus de overboekingen kwamen naar ons toe..was ook niet altijd even leuk..snap ik ook wel..denk je op vakantie te gaan in het hotel dat je geboekt hebt en dan krijg je te horen dat het hotel vol zit en dat je ergens anders naar toe moet.,.je krijgt dan natuurlijk wel een compensatie ofzo dr voor terug he..bijvoorbeeld een gratis excursie of iets..maja evengoed geen pretje! Wij hebben ook paar keer weer mensen van ons terug naar club of ergens ander moeten sturen..ook keer Nederlanders..moest ik dat zeggen..nou ook niet leuk..maar het viel wel mee hoe erg ze reageerden gelukkig!
Ook is onze stagebegeleidster geweest!! Mevrouw Jacupucci! Mijn lerares spaans. Marjolein heeft nog nooit les van dr gehad..maar dat maakt niks, hele lieve vrouw. Heeft in mijn hotel 2nachtjes overnacht. Was echt leuk..ze heeft heel even snel tussendoor met Ana (weetje wel mijn hoofd als het ware van receptie, kleine trol haha) gepraat. Over hoe het met mij gaat enz.. en ze had alleen maar positieve dingen te zeggen..stond ik echt van te kijken!=o..ahaha..dus dat was wel een meevaller. Maar we zouden eigenlijk ook met haar gaan uiteten, marjolein en ik. Maar toen heeft marjolein een infectie aan haar ogen gekregen onverwachts. (dus ik had achteraf ook helemaal niet zo goed met mevr jaccupucci gepraat..omdat ze ook met marjolein naar de dokter moest, achter hadden we ook echt niet geweten wat we moesten doen zonder haar..want Erik onze stagebegeleider was nog niet terug)..
De eerste dag dat mevrouw Jaccupucci hier was kreeg ze dat. Echt heel kut voor hoor..maar wat bleek..ze had waarschijnlijk veel te lang in de zon gezeten..(ze was die dag ook 1uur in slaap gevallen in de zon) en gewoon een combinatie van veel andere dingen, zoals misschien het niet tegen kunnen van after sun en zand enz..en daardoor kon ze dus 3 of 4 dagen niet zien..heel erg eng..ze moest alleen maar op bed liggen en rusten..daardoor kon ze natuurlijk ook niet werken..ook moest ze om de paar uur druppelen..was echt geen leuke week..ik voelde me die week ook helemaal niet goed..had een beetje een dipje..en doordat marjolein dr ook niet goed voelde voelde ik me ook niet echt top..was bang dat het niet goed ging afgelopen..was heel erg verward die week..en daardoor had ik eigenlijk ook niet echt zin om iets te doen enz..en was daarnaast ook best wel moe..en uitgeput..want je krijgt hier ook heel erg weinig rust..dr is dag en nacht iemand bij je..als marjolein of debbie dr niet zijn dan komt iemand anders wel binnen vallen..dat is opzich ook heel erg gezellig..maar soms word je dr ook gek van..dan heb je echt tijd voor jezelf nodig..en daar zat ik dus die week ook heel erg mee..ben daarom ook paar keer gewoon weg gelopen of naar het strand gefietst..daar even na gedacht..toen ging het wel weer beter…maar daar hadden ze me ook al voor gewaarschuwd dat je na 5/6 weken een beetje een dip kon krijgen..nou dat was dus toen..maar het gaat nu wel heel wat beter.
Weet niet of ik ook al verteld had dat de spaanse les veranderd is..het is nu voortaan van 2-3 ipv half10 tot half11..=S echt belachelijk! De baas van de 3hotels: Mauricio vond dat beter want smorgens konden ze geen receptioniste missen aan de receptie..=s echt dom..dus als we bijvoorbeeld vrij zijn moeten we midden op de dag terug komen voor spaanse les..heel veel mensen komen daarom ook niet meer opdagen=p ja hallo! Ik ben ook niet van plan om elke keer op mn vrije dag naar spaanse les te gaan.op vrijdag of woensdag..en je leert zoeizo niet veel daar..want het is heel veel grammaticiaal en heel weinig echt spreken..dus je moet het toch echt hebben van de praktijk..maar ze spreken achter de receptie ook amper spaans tegen me..dus daar leer ik ook niet echt spaans..alleen heel veel van de gasten..maar ik kan het wel steeds beter verstaan nu! Echt al vrij goed.maar het terug spreken is nog het moeilijkste..maar dat komt een heel beetje..stukje bij beetje=p en sommige collegas bij mij in het hotel bijvoorbeeld die bij de bar of het restaurant werken proberen ook al een beetje spaans met mij te praten=p maar jullie moeten niet verwachten dat ik goed spaans spreek als ik terug kom=p
Ook heeft een collega van mij(die eigenlijk in club werkt, Christian) mij een keer op mn vrije dag het eiland bijna helemaal laten zien..ofja in iedergeval het noorden=) echt mooi! Ben ik naar het surfstrand geweest(famara) en naar het hoogste punt van Lanzarote(el mirador del rio) kun je het eiland La Gomera zien liggen..echt super sjiek!! Ook zijn we naar playa Honda geweest, daar is een overdekt winkelcentrum=) en ook naar Jameos del Agua..dat is meer een soort groot meer/grot van kunstenaar cesar manrique..daar mag ook alleen de koning van spanje in zwemmen. Toen hebben we nog wat bij een surfstrandje gegeten. Was een hele leuke dag!! Nu weet ik tenminste ook iets over het eiland omdat ik het met eigen ogen gezien heb! Ook heb ik door het dorp van de 1000 palmbomen gereden..Haria..daar staan bijna alleen maar palmbomen. Vroeger als er 1 jongetje werd geboren plantte ze 2 palmbomen en bij een meisje 1.
Hebben nu ook al vrij veel Nederlanders van het hotel leren kennen( sommige zijn al weer naar huis tuurlijk) en daar zijn we ook mee uitgeweest enz. echt leuk!! Met de kakkerlakken gaat het niet beter trouwens..ze zitten echt overal!! Ze kunnen zelfs tegen de muur opkruipen=O..als ik om 00.00u wel eens terug kom van werk heb ik dr wel eens een paar betrapt..kun je daar weer als een gek achteraan gaan renne!=S.midden in de nacht..
Het liefste ga ik natuurlijk op mn vrije dag lekker relaxen op het strand..strand playa dorada, het grootste strand..echt lekker chillen..en beetje zwemmen!! Heerlijk=) heb ik nu ook weer 2x gedaan op mn vrije dag ofzo..met een paar die vrij zijn lekker naar het strand, van te voren wat eten inslaan=p en dan lekker zonnen..komen we daar meestal ook wel weer wat andere stagiaires tegen van andere hotels enz..=)
Er zijn ook weer veel tsjechen aangekomen die nu bij ons wonen in Val Paraiso,,die maakten in het begin echt super veel herrie..en zuipen tot laat in de nacht..werd dr echt gek van!! Ik niet alleen..ook waren dr pas strings gejat van jennifer en sabine..=S echt vage mensen hier..dus het is lang niet zo veilig als je denkt maya..die tsjechen werken trouwens bijna allemaal bij de laundry(schoonmaak) of in de keuken..voor zon klusjes.. ook kijken we hier nu regelmatig dvd bij Christian thuis! Want die heeft een dikke tv en heeeel veeeel dvd’s=) dus dat is wel lekker! Een keer een avondje bankhangen als het ware..want dat mis ik toch wel hoor! Gewoon lekker savonds in slaap vallen op de bank...al sik een goede film aan het kijken ben..
Heb pas ook weer lekker geshopt samen met jennifer en sabine! In Puerto del carmen, daar kun je echt heel goed shoppen! Zijn gewoon na het werk..zijn we met de bus gegaan!=)..echtleuk! daar nog wat gegeten en weer lekker terug gegaan met de bus..was op n woensdag dus zijn we savonds lekker uitgeweest! Had ik mn nieuwe jurkje aaaan:D whoeheeee! Draag hier nu ook meer jurkjes..had ik niet gedacht..durf het iets meer=p haahhaa
Oja ook zoiets..we hebben toch handdoeken van het hotel he..en die moeten we bij paradise island wisselen..dus schone halen..en dat mag nu in 1x niet meer wanneer we willen..maar op woensdag tussen 10 en 11..dat is toch onmogelijk!! 1uur in de week!!=O zijn echt gek hier..die denken gewoon: och dat zijn die domme stagiaires uit valparaiso maar..dat boeit niet..dus pas waren debbie marjolein en ik toen gegaan..om te wisselen..met ons koffer..daar hadden we alle handdoeken ingedaan, nou was ten eerst al een heel gedoe om nieuwe handdoeken te krijgen..die stomme poetsvrouw die daar bij de laundry stond begon vanalles tegen ons te lullen in het spaans..begrepen dr echt niks van..ofja ik laterna wel een beetje..zat ze moeilijk te doen over het wisselen..want ja we waren toch niet precies op tijd..en we wilden zoveel handdoeken enz..maja uiteindelijk toch in ons beste spaans uitgelegd dat we anders geen tijd hadden om te wisselen omdat we alle 3 veel moesten werken enz. enz..en dat we voor 4 personen handdoeken moesten meenemen enz..=p hahha..dus beetje zitten liegen ook nog=p..en toen mochten we ze dus eindelijk meenemen..kwamen we zon andere trut van de laundry tegen!..begon helemaal tegen ons te schreeuwen=O.. in het spaans natuurlijk..over iets dat we dus niet zo veel handdoeken mee mochten nemen en wee tik veel..moesten we ons koffer openmaken en de handdoeken terug brengen=p hahaha! Ja dikke naas..ik dacht ga echt niet weer terug met die handdoeken..is zoiezo een heel gedoe om ze te krijgen..dus wij net als of gedaan..want ze ging anders ook met de directeur praten blalbal..=p..dus toen gewoon om gelopen..ahahah echt belachelijk!kunnen nog niet eens us rustig handdoeken wisselen of dr zitten weer zon stomme Spanjaarden op onze hielen..majaaa dan denken we maar weer: dat is de spaanse mentaliteit enz=p
Nou wat zal ik verder nog toevoegen aan mn super lang verhaal alweer hahaha..! oja, wil mijn lieve oma joosten nog een keer extra bedanken!!! Want heb al zoveel lieve kaarten van haar ontvangen!!!!! Zo lief oma!! Ze hangen allemaal fijn boven mn bed=)!! Zo lief!! Heb nu ook de kaart met de foto van flash ontvangen.!! Zon lieve foto..!! echt lief oma..! ben nu ook een grote kaart voor jullie aan het maken!! Maar dat duurt even voordat die helemaal vol is!-=) maar dan weten jullie dat dat ik het zo erg leuk vind he! Heb nu ook 2kaarten naar Marij en marguerite gestuurd=)! En de rest volgt ofcourse nog!! Jelle heb ik nu ook een grote kaart gestuurdd=) probeer zo veel mogelijk mensen ook een kaartje vanuit hier te sturen=)
Ook staat er me nog een super lief kadotje te wachten van mijn lieve freundin Sha..oeeh echt zo lief!! Ben ik zo benieuwd naar..=)..en ook heb ik vandaag nog een cadeautje gekregen van mijn lieve familie..met 2 lieve kaartjes uit horst..=) echt lief! Had ik zelf in ontvangst genomen..aan de receptie.. ben aan het denken wat ik nog meer kan vertellen..
Debbie en ik hebben vandaag een to do list gemaakt met wat we nog allemaal willen gaan doen hier! Met zn allen of ieder geval met de meeste mensen=)! Is een hele lijst..maar van de ene kant vliegt de tijd hier zo erg he..ben hier nu al bijna 10weken…en dan moet ik nog maar 10weken,.dus zit eigenlijk al op de helft!, en de mensen die hier al waren..eerde rdan ons..die uit Utrecht komen..die gaan al rond begin half september..dus dat gaat ook snel! En er zitten hier ook meiden uit Rusland..ofja 1tje uit Estonia en 1tje uit letland ofzoiets..en die gaan dinsdag en zaterdag al!..ook gek..zijn onze buren..dus ik laat ze nog even in mn boekje schrijven..ik heb zon boekje gekocht en daar kan iedereen in schrijven die hier is..=)
Maar ik ga dr nu weer een eind aan brouwen!! Zo het is weer een hele story geworden!!=p maar dan zijn jullie weer na een lange tijd weer een beetje op de hoogte=p hahaha..!! ik hoop dat jullie het een beetje interessant vonden..wat ik typte..ik weet zeker dat als ik dalijk dit bericht op mn site heb geplaatst dat ik denk: oh sjips dat had ik nog moeten vertellen en dat=p..maya..dan kun je wel bezig blijven!
Nou ciaaaooo Hasta Luegooo! Tot het volgende verhaal..!!! ik ben nog veel van plan hier en probeer te genieten van de tijd hier!!! Ook al spreek ik de helft van de mensen niet vaak,.ik vind het fijn dat ik jullie allemaal heb!!
Dikke Kus.(Beso grande)!(K)
Crissy vanuit Lanzarote, Playa Blanca!!
Xxxxxxxx Gr aan het mooie Holland!(K)


  • 16 Juli 2009 - 04:52

    Pap:

    Mijn leesbril kwijt. en niet veel tijd om alles al te lezen. Lekker veel en lang verhaal.Vanavond, want ik moet gaan werken lees ik de rest.
    Pap

  • 16 Juli 2009 - 07:08

    Sanne:

    Soow soow wat een verhalen weer!
    Echt, jij maakt zoveel mee daar haha!

    En dat je het zo druk hebt is wel minder mja dan gaat de tijd ook weer sneller he ;)

    Zo te horen heb je een geweldige verjaardag gehad, je bent goed verwend!(A)

    Ik had laatst Jelle nog even gesproken, hij kon ook niet meer wachten voordat die naar jou ging, zou wel inderdaad raar & wennen zijn om hun weer te zien!:O

    Hier gaat ook alles goed, vind het ook vermoeiend natuurlijk anders bij jou, maarja is gewoon wennen zoveel werken en zo lang!
    Ben ook al paar dagen ziek geweest, mja dat gaat wel weer over!;)

    Wat leuk dat je stagebegeleidster is geweest, en alles was weer positief! GOOD WORK criss:P hahah

    Maar meid nog super veel plezier! hopen dat we mekaar snel eens spreken want is lang geleden.
    Heb je btw ander nummer ofzo? of kan ik je gwn sms ?

    Liefs Sanne

  • 16 Juli 2009 - 15:39

    Crissy:

    heee lieve sanne!!

    wat super dat je de hele tijd op mijn berichten reageerd=) en dat je de tijd daarvoor neemt=O! echt lief meid..en ut is idd wel echt jammer dat ik zo weinig tijd heb en dat de tijd dan voor leuke dingen te doen sneller voor bij vliegt..maya..dan ben ik wel weer sneller thuis wah=p hahaha..en dat ik dan ook niet veel tijd heb om iedereen persoonlijk de hele tijd een berichtje terug te sturen..dus daarom doe ik het nu snel even zo voor jou=p want ben nu op het werk en kan niet op hyves..alleen zo..ihihih! ff snel stiekem tussendoor..=p..
    maar voor jou is het idd ook gewoon super erg wennen, het lange werken, 5dagen in de week=O halelujaaa! echt he..maarja dat wisten van te voren wel een beetje he..maar komt allemaal goed! zijn we wel al voorbereid op echt fulltime werken..bekyk het zo maar haha=p.mis soms dan toch wel de lange schooldagen..al was dat wel zo boring soms..=p hahah!!

    hoop dat ook nog verder alles goed gaat met jou enz!! ik hoop je snel een keer op msn ofzo te spreken! zou wel echt super fijn kunnen we een keer goed praten..=)..en ik heb no gewoon mijn eigen nummer..daar kun je me gewoon op smsen=)

    nou meid ben weer weg! spreken ons!

    cioaa dikke kus

  • 17 Juli 2009 - 05:57

    Pap:

    Como estas Crissy,
    Wat een gek volk die Paella vreters. Zeiken om een handdoek. Aan de andere kant kreeg ik vroeger in dienst 1 handdoek per week, onder gelukkige omstandigheden.
    Ben laatst ook wezen shoppen. Echt super vet. Met mama naar de Lidl en jawel de Plus.
    Goed dat je je omgeving hebt verkend. Al bijna het hele eiland gezien begrijp ik. Zo kun je met Jelle en mama naar de mooiste stukjes.
    Ik heb trouwens koning Carlos gebeld. Mama mag wel eventjes in het meertje zwemmen waar hij normaal alleen in zou mogen. Geen probleem zei die.vraag ook de recepten van die mix drankjes die jij daar ovral drinkt. Als je weer thuis bent, en je zit al over de helft, gaan we een avondje Lanza(rot he ) en.
    Vergeet ook geen foto te maken van de spaans balie trol. Wij hebben ook last van kakkerlakken. Zo'n foto doet wonderen.
    Hou je haaks, op het moment van schrijven moet je nog 4 dagen wachten en mama en Jelle zijn bij je.
    Pap.

  • 17 Juli 2009 - 09:02

    Indra Jacopucci:

    Hoi Crissy,

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat.
    Geniet van je bezoek en van je verblijf op het mooie eiland.
    Succes met het vervolg van je stage!!

    Groetjes aan Ana en Carolien.

    Indra Jacopucci

  • 19 Juli 2009 - 10:08

    Jesse:

    hey hey

    ik heb gelezen in je verslag dat het wel goed met je gaat. je had wel 1 week een dip maar dat snap ik wel. want als ik daar nou zou zijn zou ik ook echt wel een keer een dip hebben gehad ik denk vaker als 1x. maja weetje ik heb het met nicole.:D ik heb een goed rapport ik ben gelukkig over! wij zijn gister naar opa zijn verjaardag geweest hij is eigelijk morgen pas jarig ma dan moet opa naar het ziekenhuis voor een prik dus hadden ze het gister gehouden. en onze nicky is vrijdag jarig dan word hij ook al 12 jaar. dus dat gaat wel snel. en dinsdag komen jelle en mama een weekje na je toe gezellig!

    grxxx jesse

  • 19 Juli 2009 - 10:11

    Maddy:

    Crissy....wat super super super geweldig wat je allemaal mee maakt!!
    Ik wil je heel veel plezier wensen met Jelle en je mama! Geniet ervan meid!

    xx

  • 19 Juli 2009 - 14:46

    Celine Van De Boel:

    Heee meid

    Wat fijn dat je het daar zo goed naar je zin hebt:D
    Nou maak er nog wat leuks van de laatste 10 weken want voordat je het weet is het voorbij!

    xCeline

  • 20 Juli 2009 - 04:35

    Pap:

    nog even voordat ik ga werken.
    Morgen om deze tijd zitten mama en Jelle op het vliegveld. Een paar uurtjes erna zijn ze al bij je. Veel plezier met zijn 3en. Samen genieten, zwemmen, zonnen, over het eiland crossen en mix drankjes kloeken.
    Hou je haaks,
    Pap.

  • 21 Juli 2009 - 01:56

    Stephie:

    Hee Crissy!!

    Wat leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat!!
    Hier gaat alles nog zijn gangetje, je mist helemaal niks!
    Ik kom net van Nijmegen af, vandaar mijn late bericht ;) heb trouwens ook eindelijk 'n kamer!!
    Nou Crissy, ik ga naar bed!
    Heel veel plezier met Jelle & je mama, dat zal vast wel lukken!
    Geniet nog van de laatste weken, spreek je snel!!
    Liefs & Kusjes

  • 22 Juli 2009 - 04:43

    Pap:

    Jelle en mama zijn er inmiddels. Veel plezier samen. Ik ga maar werken.
    Hier is alles goed. Wel veel onweer en hoosbuien.
    Tot gauw.
    Pap.

  • 26 Juli 2009 - 06:00

    Pap:

    Je zult er nu niet aan toe komen, Jelle en mama zijn bij je, om je site bij te houden. Toch schrijf ik maar een berichtje. Hier gaat alles zijn gangetje. Tim moet bijna elke dag bij de Plus werken. Vandaag ga ik met Jesse naar de open dag van VVV. Vanavond BBQ bij Francy. Het weer is gelukkig wat beter geworden. Geniet van alles. Je zit nu al ver over de helft.
    Pap.

  • 27 Juli 2009 - 16:34

    Sha:

    Lieve meid

    Wat een verhaal zeg echt leuk. SUper bedankt voor jou kaart kwam precies op mijn verjaardag 7 juli egt leuk.

    Spreek je lieverd!!

  • 29 Juli 2009 - 04:49

    Pap:

    weeer even voordat ik ga werken.
    Mama is terug. Heeft er van genoten om jou weer te zien. Volgens de verhalen hebben jullie het die 7 dagen leuk gehad. Mooi en goed om op terug te kijken. Het afscied nemen was natuurlijk zwaar kl...
    In ieder geval ben jij nu dik over de helft. Een wat ik van mama begreep ken je daar veel mensen, en hoef je je niet te vervelen.
    Voordat je het weet is het oktober.
    Groetjes, en hou je rug recht de laatste maanden,
    Pap.

  • 29 Juli 2009 - 18:28

    Liz:

    Sooo, ik ben klaar met lezen!
    Nogal laat, sorry!:P

    Klinkt allemaal érg spannend en interessant hoor!
    Behalve die wat mindere dingen dan, maar dat hoort er natuurlijk ook bij.

    Zo te horen heb je een leuke verjaardag gehad?:)
    Ookal is dat al best lang geleden, I'm sorry!

    Cool dat je al een beetje Spaans kunt, kun je mij dat als je terug bent ook leren, haha!:D

    Nouja, nog super veel plezier daar, met wat je nu weer allemaal gaat meemaken:P

    Ohja, en niet te veel kleren kopen Crissy!
    Die heb je al genoeg he!;)

    Tot snel! XXXXXXXXXX deine nichtje Liz


  • 02 Augustus 2009 - 06:35

    Pap:

    Alles goed daar??
    We horen dat het bij jou rond de 35 a 40 graden is. Tijdens het schrijven van dit berichtje regent het hier weer. Komende week zou het beter worden. Woensdag gaan we bij Francy, Liz, Chris en Riet op bezoek. Die zitten een week aan zee.
    Gisteren bij ome Jack BBQ gehad. Vandaag met Jack naar PSV-VVV.
    Hou je hoofd koel.
    Pap.

  • 07 Augustus 2009 - 04:39

    Pap:

    hopenlijk vind je ook wat tijd om geregeld op deze site te kijken. Het hoogseizoen zal wel voortduren. Hier heeft en is bijna iedereen op vakantie. Deze week zijn we ook een dag naar Francy, Liz, Riet en Chris aan zee geweest. Prachtige dag gehad met mooi weer. Nog 2 werkdagen en dan krijg ik ook vakantie.
    Hou jehaaks,

    Pap.

  • 09 Augustus 2009 - 10:48

    Nicky:

    hoi crissy,
    met mij gaat het gelukkig weer wat beter. hoe is het met jouw? vrijdag hadden we francy liz en lonneke op vakantie opgehaald en zijn we nog naar get strand en de zee geweest. daar was het heel leuk. ik heb net postbode gespeeld met manno en nu gaan we post maken voor jouw die gaan we op sturen. xxxxxxxxxxxx van ons allemaal

  • 09 Augustus 2009 - 10:48

    Nicky:

    hoi crissy,
    met mij gaat het gelukkig weer wat beter. hoe is het met jouw? vrijdag hadden we francy liz en lonneke op vakantie opgehaald en zijn we nog naar get strand en de zee geweest. daar was het heel leuk. ik heb net postbode gespeeld met manno en nu gaan we post maken voor jouw die gaan we op sturen. xxxxxxxxxxxx van ons allemaal

  • 11 Augustus 2009 - 05:28

    Pap:

    vandaag ( dinsdag 11-08 ) heb ik eindelijk vakantie gekregen.
    We hebben nog geen plannen, wel moet ik het hele huis scilderen. Alles goed dar met jou, de rug recht, neus in de wind, nog 1,5 maand in de zon, en dan weer naar huis.
    Nog effe,
    Pap

  • 12 Augustus 2009 - 10:13

    Femke:

    Haa crissy:)
    pff wat un verhaal weer zeg haha.
    Heb vandaag weer mijn eerste dagje werken erop zitten.. Zondagavond teruggekomen van turkije samen met roel en rick.
    Was un leuke vakantie:D hebben daar ook mensen leren kennen dat scheelt;) zit je niet steeds alleen met die 2 opgescheept hihi
    Nee grapje vond ut niet erg:)
    Maar je hebt ook weer heel wat meegemaakt en getypt.. Leuk om dat zo te lezen!
    maar ik zie je over 64 dagen in horst he:D!

    Dikke kus! x

  • 16 Augustus 2009 - 05:46

    Pap:

    Momenteel is het hier ook mooi weer.Tim is in Belgie samen met Bas op de fiets naar een optreden van The Hives geweest. Met wat kleine strubbelingen is dit goed verlopen.
    Ik zelf ben alle kozijnen e.d. aan de buitenkant aan het schilderen. "Leuk klusje". Jelle en zijn vader hebben nog een hele aanhangwagen kachelhout gebracht. Gekloofd en al, daar ben ik heel blij mee.
    Verder begreep ik dat je eerder naar huis kon komen. Nog een week of 6 en dan zit het er op.
    Geniet nog maar de laatste weken.
    Nog even de rug recht,
    Pap.

  • 19 Augustus 2009 - 11:12

    Riet:

    Ha die Crissy, long time no seen.
    Bedankt voor je kaart.
    Tijd geleden dat ik iets van ons heb laten horen.
    We zijn begin augustus met Chris, Francy, Liz en Lonneke naar Egmond 1 week op vakantie geweest. Was heerlijk, mooi weer en prachtig huisje. hebben ons prima geamuseerd.
    Nu gaan we volgende week nog 1 week naar zeeland, heerlijk. Ik ben gek op de zee en vaak is het weer er goed. Jouw pap en mam komen misschien ook een paar dagen.
    Niek en Bas zijn vanochtend naar Pukkelpop gegaan met een hele groep. Het wordt de komende dagen heel heet dus dat wordt genieten. Bas begint volgende week al op de pabo in Helmond(hele week toetsen). Ik denk dat hij een cultuurshock krijgt want hij is al 3 maanden aan een stuk door aan het feesten.
    Tot schrijfs en probeer naast al je drukke werken vooral heel veel te geniten want voordat je het weet ben je weer thuis. Groetjes en dikke kus Riet, Chris-ome, Niek en Bas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Hola chicos y chicas! Hier het begin van myn dagboek! Het leek me leuk om jullie een beetje op de hoogte te houden van myn reis! Wat ik allemaal beleef en doe tydens myn verblyf in Lanzarote (5maandjes lang..voor stage vanuit school)..de Canarische Eilanden=) ik ga stage lopen in het plaatsje Playa Blanca. Hier word ik geplaatst in 1 van de 3 hotels van de Hotel keten Hoteles Lopez. Als ik aangekomen ben op Lanzarote word er bekend gemaakt in welk hotel ik ga stage lopen..dus dat weet ik nu nog niet! Ik ga hier op de afdeling Receptie werken..als receptioniste..(duh..).. De keten Hotels Lopez zyn dus hotels, die gevestigd zijn op Gran Canaria en Lanzarote. het zyn all in hotels..met 3 of 4 sterren. Ze zyn veel gericht op de doelgroepen gezinnen met kinderen of wat ouderen..maar natuurlyk kunnen er ook jongeren terecht=D! ze hebben mooie zwembaden en veel faciliteiten en entertainment..=) Ik verblijf zelf niet in het hotel waar ik geplaatst word..er is een appartementencomplex.Val Paraiso.dat is voor alle stagiaires die in de keten werken..dus dat is wel leuk, lykt my! we hebben dan een kamer..slaap je ong met 2/3 man..met badkamer en keukentje..en dr is (dat heb ik gehoord) ook een zwembad aanwezig.yiehoeee!! We mogen wel gewoon eten bij het hotel..3x per dag krijgen we eten..=)..dus dat is wel fyn!.. Ook krijg ik 2x per week spaans les..ook wel echt fyn meegenomen toch=)..dus op die gebieden is alles als het goed is goed geregeld!.. Myn stagebegeleider in Lanzarote is ook Nederlands..(zelfs Limburgs..haahha=p)..dus dat is ook zeker fyn.. Wel een tegenvaller van de canarische eilanden: er zyn heeel veeeel vieze&grote kakkerlakken..ieeeeeejkss!=s..maya..daar moet ik dan maar overheen zien te komen..=p.. Verder altyd lekker weertje daar..Playa blanca is van vroeger uit een visserhaventje..maar is nu uit aan het groeien tot toeristische badplaats..met mooie stranden..=)..altyd fyn he!.. Gelukkig komen myn lieve vriend en mn moeder ook een bezoekje brengen tydens myn stage..ze komen 21juli t/m 28juli.dus dat is wel echt leuk.=) Zoooo nu heb ik wel een beetje genoeg gelult he..als ik nog iets vergeten ben dan hoor jullie dat op een of andere manier nog wel! Ik hoop dat ik jullie allemaal een beetje goed heb ingelicht.in het kort..wat ik nu ga doen in lanzarote enz..=).. Verder heeeel veeeel plezier met het lezen van myn dagboekk!! Ik laat op z'n tyd wat van me horen.en hoop dat natuurlyk dat jullie ook wat achter laten op myn dagboek..=) En ik zou zeggen: Cioaaaa amigos y amigas..! Hasta pronto!.. xxCrissy.

Actief sinds 24 Maart 2009
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 21894

Voorgaande reizen:

10 Mei 2009 - 26 September 2009

Stage Lanzarote, Playa Blanca

Landen bezocht: